In Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marieke - WaarBenJij.nu In Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marieke - WaarBenJij.nu

In Nicaragua

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 December 2017 | Nicaragua, Granada

Ik ben al een tijdje in Nicaragua en ik vermaak me hier nog steeds prima. Toen ik hier aankwam keek ik mijn ogen uit, het is hier wel echt een enorm verschil met Nederland. Niemand spreekt hier Engels, zelfs bij de douane niet, gelukkig sprak ik al wel een beetje Spaans voordat ik hier aankwam. De eerste 2 weken was er nog een ander Nederlands meisje in mijn gastgezin, zij had ook Spaanse les op dezelfde talenschool. De school was veel kleiner dan ik verwacht had, het was gelijk de allerdrukste week en er waren in totaal iets van 8 andere studenten. Ze waren allemaal Nederlands of Duits. Er zijn sowieso veel Nederlandse toeristen hier. Op de school kreeg ik privéles. Mijn lessen waren van 8 tot 12, in middag had ik tijd om uitstapjes te maken. Ik ben al een keer naar de Isletas geweest, dat was een tour door allemaal kleine eilandjes, waar je wilde dieren kon zien zoals bijzondere vogels en apen, dat was heel bijzonder. Of ik ga vaak zwemmen in het laguna de apoya of het zwembad, wat heerlijk is met dit warme weer.
Nicaragua heeft veel vulkanen. Ik heb al een keer de Bombacho vulkaan beklommen, die was non actief en daar is natuur prachtig. Het was enorm zwaar maar uiteindelijk had je een prachtig uitzicht. Wat ik nog indrukwekkender vond was de Masaya vulkaan, dit is een actieve vulkaan waar je de lava kon zien borrelen. Erg bijzonder!
Vorig weekend ben ik naar Leon gegaan, een gezellig stadje in Nicaragua. Daar vlakbij was ook een strand, waar ik voor het eerst in mijn leven surfles heb gehad. Dat is iets wat ik altijd al heb willen doen en het was ook echt super leuk, wel moeilijk.
Ik werk al inmiddels al 3 weken bij het project. Het is een soort school voor kinderen uit de arme wijk El Pantanal in Granada. Het is daar wel echt een groot verschil met de rest van de stad. Bij de school krijgen ze niet alleen extra lessen, maar ook voeding, zodat ze genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgen om zich goed te focussen op school. Ik help de kinderen met rekenen. Het is erg leuk en interessant om te doen.

  • 09 December 2017 - 23:22

    Stefanie:

    Leuk om je verslag te lezen, Marieke! Geniet er lekker van
    en veel succes nog! Dit zijn bijzondere belevenissen waar je
    nog lang op kunt teren!

  • 10 December 2017 - 12:12

    KAB:

    Hoi.leuk om wat van je te horen.mooi dat het zo goed gaat. Nog veel plezier,en we hopen nog vaker wat van je belevenissen te lezen. Groeten KAB en Joke

  • 10 December 2017 - 13:17

    Rense:

    Erg leuk Marieke! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. En heb al gehoord dat je het Spaans al erg goed onder de knie hebt. Knap hoor.

  • 17 December 2017 - 19:20

    Tante Rineke En Oom Evert:

    Leuk dat jet het zo goed gaat daar in het verre Nicaragua,
    mooi om goede berichten van je te lezen, geniet er verder van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Marieke

Actief sinds 20 Okt. 2017
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 3090

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2017 - 10 Februari 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: